Followers

Tuesday, September 8, 2009

Tari Pendet, Serampang Duabelas, Kuda Kepang, Mak Yong, Rasa Sayang, Terang Bulan dan Apa Lagi Yang INgin Ditelagahkan

Sepertinya terlalu banyak isu yang ingin digaduhkan dalam perebutan budaya. Pastinya perebutan ini adalah yang berlaku antara yang tidak tahu budaya apa budaya siapa, samada orang Malaysia, yang terkurang budaya terlebih makan atau orang Indonesia yang terlebih budaya terkurang makan. Saya belum tahu benar soal ini, tapi ingin investasi

3 comments:

Faridah said...

siasat sapa yang mula provokasi (jawabannya Discovery Channel) Tanya lagi di mana base Discovery Channel rancangan yang ini(jawabnya Singapore).Tanya lagi adakah sebuah prog yang berlandasan penyelidikan begitu bodoh tak tau tarian apa datang dari negara mana (jawabnya tak mungkin)

zubin said...

hahahahah komplot ke negeri tu

Faridah said...

Mungkin dah ada sepai leman yang baca post I ni kerana Discovery Channel buat press release on Sunday (tak batal puasa kalau kita perasan)kata memang salah mereka buat blunder ni sebab yang buat dokumentasi itu syarikat private (wah very da diplomasi one) dan tekalah syarikat apa? KRU Studios! Maknanya betul la tuduhan Indonesia tu.Malaysia pandai2 slotted tarian Pendet into a doco on Malaysia.I pun tak tau nak kata apa.But still, takkan depa tak edit siap2 kan?